طرز تهیه کوکوی تره

طرز تهیه کوکوی تره کوکوی تره با سیب زمینی خواص کوکوی تره طرز تهیه کوکوی تره ساده کوکوی تره و پیازچه نی نی سایت طرز تهیه کوکوی تره فرنگی طرز تهیه کوکو تره دونفره کوکوی تره نی نی سایت طرز تهیه کوکوی تره و پیازچه

کوکوی تره یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی تره در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تره۴۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
زرشک۳ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی تره

مرحله اول

برای تهیه کوکوی تره خوشمزه و ساده ابتدا تره ها را پاک می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه تره را به صورت یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تره خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. برای خوشمزه تر شدن این کوکو می توانیم مقداری پیازچه نیز به صورت ریز خرد کرده و به کاسه اضافه کنیم. در ادامه زرشک را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کوکو یکدست و منسجم شد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، مایه کوکو را به صورت یک باره درون روغن داغ می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با پشت قاشق سطح مایه کوکو را صاف می کنیم و اجازه می دهیم کوکو به خوبی سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد، آنرا به ۴ قسمت تقسیم کرده و بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا سمت دیگر کوکو نیز به خوبی سرخ شود. پس از اینکه کوکو به طور کامل سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.