طرز تهیه کوکوی کدو سبز

طرز تهیه کوکوی کدو سبز و سیب زمینی کوکوی کدو سبز با پیاز کوکوی کدو سبز و هویج کوکوی کدو سبز نی نی سایت طرز تهیه کوکوی کدو سبز ترکی طرز تهیه کوکوی کدو سبز خوشمزه در فر طرز تهیه کوکوی کدو سبز با مرغ طرز تهیه کوکوی کدو سبز با قارچ

کوکوی کدو سبز از کوکوهای خوشمزه و رژیمی محسوب می شود، اما در این دستور این کوکوی خوشمزه را به صورت مجلسی تر درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۴ عدد
پیازچه۴ ساقه
سیر۱ حبه
تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید½ پیمانه
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا¼ پیمانه
سبزی خشک معطر۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه کوکوی کدو سبز مجلسی ابتدا کدوها را به خوبی می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه کدوها را با پوست رنده می کنیم و درون یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۱ قاشق نمک به صورت پخش روی کدوها می ریزیم و آنها را کمی زیر و رو می کنیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه کنار می گذاریم تا به خوبی آب بیندازند. در ادامه آب اضافی کدوها را با دست می گیریم.

مرحله سوم

حالا کدوی رنده شده و آب گرفته را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آرد سفید را به همراه تخم مرغ، بکینگ پودر، سبزی خشک پودر شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر و پیازچه را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پنیر پارمزان به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا مایه کوکو را با کف دست تخت کرده و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کوکو به طور کامل سرخ شد، آنرا به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

به همین صورت تمام مایه کوکو را آماده کرده و سرخ می کنیم. پس از اینکه کوکوها به طور کامل سرخ شدند، روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم. در نهایت کوکوها را به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 22 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.