طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی با پنیر طرز تهیه پیتزا سیب زمینی و قارچ طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر مینی پیتزا با سیب زمینی طرز تهیه پیتزای سیب زمینی ترکیه عکس پیتزا سیب زمینی پیتزای سیب زمینی و مرغ پیتزا سیب زمینی و گوشت

پیتزا سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی بزرگ۳ عدد
سینه مرغ(اختیاری)۲۰۰ گرم
قارچ متوسط۷ تا ۸ عدد
فلفل دلمه ای کوچک۱ عدد
سس کچاپبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا سیب زمینی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به مرغ اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم. حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه را به سیب زمینی رنده شده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سیب زمینی را مخلوط می کنیم، سپس درون سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و سیب زمینی رنده شده را درون سینی می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با پشت قاشق سیب زمینی را فشرده می کنیم تا منسجم شود، سپس روی آن مقداری روغن مایع می ریزیم. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد آن را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مرغ را به صورت ریش ریش یا نواری خرد می کنیم و زمانی که سیب زمینی کاملا سرخ شد آن را از فر خارج می کنیم، سپس سیب زمینی را درون سینی فر بر می گردانیم و مقداری سس کچاپ روی سیب زمینی می ریزیم و با قاشق پخش می کنیم.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه به صورت پخش روی سیب زمینی پنیر پیتزا می ریزیم، سپس سینه مرغ نواری را روی پنیر پیتزا قرار می دهیم و روی آن قارچ ها را کنار هم می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری فلفل دلمه ای روی پیتزا می ریزیم و مجددا پنیر پیتزا را به صورت پخش روی پیتزا می ریزیم. به همین ترتیب مواد را اضافه می کنیم تا مواد تمام شود. در ادامه سینی را درون فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا پیترا آماده شود.

مرحله نهم

۵ دقیقه آخر پخت گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج می کنیم، سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم و با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.