طرز تهیه کیک کاسترد

طرز تهیه کیک کاسترد ژله ای با پودر کاسترد چی میشه درست کرد طرز تهیه چیز کیک با کاسترد طرز تهیه کاسترد طرز تهیه کرم کاسترد برای تارت کیک شکلاتی با کاسترد کیک یخچالی با پودر کاسترد کیک کاسترد نی نی سایت

کیک کاستارد یکی از انواع کیک های خوشمزه کافی شاپی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کاسترد در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کاسترد
 تخم مرغ۳ عدد
وانیل½ قاشق چای خوری
شیر¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر¾ پیمانه
پودر کاستارد۲ قاشق غذاخوری
آرد۱ پیمانه
مواد لازم کرم روی کیک
شیر عسل¼ پیمانه
شیر۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک کاسترد

مرحله اول

برای تهیه کیک کاسترد خوشمزه ابتدای کار مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا هم دمای محیط شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه وانیل به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۶ دقیقه مخلوط می کنیم تا کرم رنگ و حجیم شوند. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه جداگانه آرد، پودر کاسترد و بکینگ پودر را می ریزیم، سپس ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا این بار مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک به صورت دورانی از یک سمت مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید زیاد مایه کیک را مخلوط نکنید چون پف کیک گرفته می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر گرم شود. یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن مایع درون آن را چرب می کنیم و مقداری آرد کف آن می پاشیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم، سپس چند مرتبه محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان تست می کنیم، اگر پخته بود گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی کیک طلایی و خوش رنگ شود. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله هشتم

در این مرحله  برای تهیه کرم روی کیک ابتدا درون یک لیوان مناسب شیر عسلی را می ریزیم، سپس شیر را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا رقیق شود. در ادامه وقتی کیک خنک شد کرم را به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم کرم به خورد کیک برود، سپس کیک را درون ظرف مورد نظر منتقل می کنیم و با پودر نارگیل تزئین می کنیم. در آخر کیک را به اندازه های دلخواه برش بزنید و به همراه چای زعفرانی میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.