طرز تهیه کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب دونفره کیک هل و گلاب آشپزخانه کوچک من کیک هل و گلاب با شیر کیک هل و گلاب و دارچین طرز تهیه کیک هل و گلاب و زعفران فیلم طرز تهیه کیک هل و گلاب طرز تهیه کیک هل و گلاب با ماست کیک هل و گلاب هانی شف

کیک هل و گلاب یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که عطر و طعم بسیار جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هل و گلاب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک هل و گلاب
آرد۳ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ لیوان
شیر½ لیوان
گلاب⅓ لیوان
روغن مایع½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق مرباخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک هل و گلاب خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان سفید شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر، گلاب و پودر هل را به ترتیب اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه مجددا ترکیب آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کیک کاملا یکدست و منسجم شد، قالب کیک را با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با لیسک آنرا درون قالب کیک پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب کیک را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند. در ادامه قالب را در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده ام قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت حدودا ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، از فر خارج می کنیم. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم و روی توری مشبک قرار می دهیم تا خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.