طرز تهیه کیک عصرانه

طرز تهیه کیک عصرانه ساده خانگی کیک عصرانه انگلیسی کیک عصرانه فوق العاده طرز تهیه کیک عصرانه کاکائویی کیک عصرانه با بافت نرم طرز تهیه کیک عصرانه گردویی

کیک عصرانه یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پنبه ای بین المللی است که همانطور از نامش بر می آید برای عصرانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک عصرانه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک عصرانه
آرد۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه
ماست شیرین پر چرب۱ لیوان
نمکنوک قاشق چایخوری
مارمالاد (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه کیک عصرانه

مرحله اول

برای تهیه کیک عصرانه ابتدا مواد یخچالی را حدود ۳۰ دقیقه زودتر از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ دقیقه ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

زماین که ترکیب مواد بافتی کشدار پیدا کرد، ماست را به کاسه اضافه می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه می افزاییم و آنرا نیز به مدت ۳۰ ثانیه با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله همزن را کنار می گذاریم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک دو مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک به آرامی مواد را ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه کیک آماده شد، نیمی از آنرا درون قالب می ریزیم، سپس در صورت تمایل مارمالاد را درون قیف می ریزیم و با قیف به آرامی روی مایه کیک می ریزیم. در ادامه باقیمانده مایه کیک را روی مارمالاد می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک خارج شود. در ادامه قالب را به مدت حدودا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. پس از گذشت ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که کیک به طور کامل پخته بود، آنرا از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.