طرز تهیه شامی لبنانی

شامی لبنانی , طرز تهیه شامی لبنانی , دستور پخت شامی لبنانی

شامی لبنانی یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب کشور لبنان است که با ذائقه ما ایرانیان هماهنگ است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی لبنانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۱ حبه
جعفری۱ قاشق غذاخوری
گشنیز۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز و پاپریکابه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی لبنانی

مرحله اول

برای تهیه شامی لبنانی خوشمزه و مخصوص ابتدا سیر و پیاز را رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه سیر و پیاز رنده شده داخل یک کاسه جادار می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری و گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به همراه زعفران دم کرده و مقداری پودر تخم گشنیز، پاپریکا، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مایه شامی به خوبی یکدست شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مایه شامی بر می داریم و آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم.

مرحله پنجم

سپس آنرا با کف دست فشار می دهیم تا قطرش کمتر شود. در ادامه شامی آماده شده را درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت شامی ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله شامی های سرخ شده را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به سلیقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.