طرز تهیه سوپ شیر ساده

طرز تهیه سوپ شیر و خامه و قارچ طرز تهیه سوپ شیر ساده طرز تهیه سوپ شیر و قارچ طرز تهیه سوپ شیر با جو پوست کنده طرز تهیه سوپ شیر و خامه مجلسی طرز تهیه سوپ شیر بدون مرغ طرز تهیه سوپ شیر با سیب زمینی سوپ شیر رستورانی

سوپ شیر یکی از انواع سوپ های ساده و مخصوص بین المللی است که ورژن مجلسی آن معمولا برای پیش غذا در مجالس درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ شیر ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱٫۵ لیتر
قارچ۳۰۰ گرم
هویج۱ عدد درشت
سیب زمینی۱ عدد کوچک
جو پرک۱ فنجان
کره۲۵ گرم
جعفری۱ دسته کوچک
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز½ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
آب مرغ یا آب گوشت۲ لیوان
کنسرو ذرت (اختیاری)½ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ شیر ساده

مرحله اول

برای تهیه سوپ شیر ساده و خوشمزه ابتدا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و کره را اضافه می کنیم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله دوم

حالا قارچ را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد. حدود ۲ دقیقه قارچ را با حرارت بالا تفت می دهیم، سپس هویج و سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ذرت را نیز به قابلمه اضافه کرده و مواد را کمی تفت می دهیم، سپس آب گوشت یا آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم. در صورتی که آب گوشت یا مرغ نداشته باشیم، می توانیم از ترکیب عصاره گوشت یا مرغ با آب جوش استفاده کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب به جوش بیاید، سپس ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی و هویج کمی نرم شوند. در ادامه جو پرک را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه دیگر مواد با حرارت ملایم بپزند.

مرحله پنجم

در همین حین شیر را داخل شیر داغ کن ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند، سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم و درب قابلمه را نیمه باز می گذاریم تا مواد سوپ بپزند و سوپ کمی غلیظ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه سوپ به غلظت مورد نظرمان رسید، جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم جعفری به مدت ۱۰ دقیقه با دیگر مواد بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس سس مایونز را به همراه خامه و آبلیمو داخل یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک ملاقه از سوپ به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه ترکیب خامه و سس مایونز با دمای سوپ هماهنگ شد، آنرا به سوپ اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در نهایت سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با نان تست یا جعفری تزیین کرده و به صورت داغ سرو می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که بخواهیم گوشت مرغ هم به سوپ اضافه کنیم، کافیست گوشت مرغ را به صورت جداگانه با زردچوبه و پیاز بپزیم، سپس به صورت ریش ریش یا نگینی خرد کنیم و در اواسط پخت سوپ به قابلمه اضافه کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.