طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی, طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی با خمیر نانوایی , پیراشکی سیب زمینی شکم پر , طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی با پنیر پیتزا , پیراشکی با سیب زمینی آب پز , طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر , پیراشکی سیب زمینی فوری , پیراشکی سیب زمینی با نان لواش , فیلم طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

پیراشکی سیب زمینی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این نوع پیراشکی را می‌توانید به روش‌های مختلف و با مواد میانی متنوعی آماده کنید پیراشکی سیب زمینی یک میان وعده پرطرفدار و محبوب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای پیراشکیمقدار مواد
سیب زمینی۴ عدد
نمک و ادویهبه مقدار لازم
شوید خشک۲ قاشق غذا خوری
آرد۱ لیوان
کره۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
پودر سوخارینصف لیوان
مواد میانیبه مقدار دلخواه
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار لازم
نعنا، شوید و ریحان برای تزئینبه مقدار لازم
مواد لازم برای قسمت میانیمقدار مواد
پیاز۱ عدد
فیله مرغ۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

مرحله ۱: شستشو و پخت سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید داخل یک قابلمه قرار دهید روی آن مقداری آب بگیرید، قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید اجازه دهید تا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزند و بافت آن‌ها نرم شود، بعد از آن قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۲: خنک کردن و پوست گرفتن سیب زمینی

بعد از این که سیب زمینی‌ها در دمای محیط کمی خنک شدند و حرارت آن‌ها از بین رفت پوست آن‌ها را بگیرید، سپس سیب زمینی‌ها را داخل یک ظرف بریزید، بعد با گوشتکوب دستی سیب زمینی‌ها را بکوبید تا کاملاً له شوند و بافت آن‌ها یکدست شود.

مرحله ۳: افزودن ادویه‌جات

سپس مقداری نمک و ادویه‌های لازم مثل فلفل سیاه آویشن یا هر نوع ادویه‌ای به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان را روی سیب زمینی‌ها بریزید، بعد با سیب زمینی‌های پوره شده مخلوط کنید تا ادویه‌ها به خورد سیب زمینی‌ها بروند و آن‌ها را طعم‌دار کنند.

مرحله ۴: اضافه کردن شوید و کره

مقداری شوید خشک پودر شده روی سیب زمینی‌ها بریزید، با گوشتکوب دستی بکوبید، شوید خشک و سیب زمینی‌ها را با هم مخلوط کنید بعد مقداری کره را به مواد اضافه کنید، دوباره با گوشتکوب دستی بکوبید و کره را به خورد سیب زمینی‌ها بدهید.

مرحله ۵: مخلوط کردن آرد با سیب زمینی‌ها

وقتی کره کاملاً با سیب زمینی‌ها مخلوط شد سپس مقداری آرد را که از قبل الک کرده‌اید تا بافت آن یکدست شود روی سیب زمینی‌ها بریزید، با هم مخلوط کنید با گوشتکوب دستی همه مواد را با هم بکوبید و ترکیب کنید تا بافت مواد کمی منسجم‌تر شود.

مرحله ۶: افزودن پودر سوخاری و بکینگ پودر به مخلوط

سپس مقداری پودر سوخاری هم روی مواد بریزید، دوباره به همان روش با هم مخلوط کنید بعد مقداری بکینگ پودر اضافه کنید، با مواد ترکیب کنید بعد همه مواد را با دست ورز دهید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، بافت مخلوط باید لطیف باشد.

مرحله ۷: ورز دادن و آماده‌سازی بافت مخلوط

وقتی بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً لطیف و نرم شد طوری که دیگر به دست نچسبید آن را کنار بگذارید برای درست کردن مواد میانی یک پیاز را پوست بگیرید، نگینی و ریز خرد کنید سپس مقداری روغن داخل تابه بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۸: تهیه مواد میانی با پیاز و فیله مرغ

وقتی روغن داغ شد پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند سپس مقداری فیله مرغ را که به شکل نگینی خرد کرده‌اید داخل تابه بریزید، همراه با پیازها سرخ کنید بعد از آن کمی نمک، زرد چوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید.

مرحله ۹: سرخ کردن مرغ با ادویه‌جات

ادویه‌ها را تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود وقتی که مرغ‌ها کاملاً سرخ شدند و همه قسمت‌های آن‌ها طلایی رنگ شد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، برای درست کردن مواد میانی از گوشت چرخ کرده هم به جای مرغ می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۱۰: انتخاب مواد میانی بر اساس سلیقه شخصی

مواد میانی برای پیراشکی سیب زمینی کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به ذائقه خودتان دارد، می‌توانید از سوسیس و کالباس به طور کلی مواد پیتزا برای داخل پیراشکی استفاده کنید، بعد از این که مواد میانی آماده شد آن را کنار بگذارید.

مرحله ۱۱: آماده‌سازی و پهن کردن خمیر سیب زمینی

سپس روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید، مخلوط سیب زمینی را روی آن قرار دهید بعد به کمک وردنه یا با دست سیب زمینی را روی سطح پهن و باز کنید دقت کنید که ضخامت سیب زمینی باید در همه قسمت‌ها تقریباً یکسان باشد.

مرحله ۱۲: برش و پر کردن خمیر با مواد میانی

بعد به وسیله یک قالب به شکل دایره و در اندازه مناسب خمیر سیب زمینی را برش بزنید سپس هر برش سیب زمینی را به آرامی از سطح جدا کنید داخل آن مقداری از مواد میانی بریزید بعد خمیر سیب زمینی را تا بزنید و لبه‌های آن را به هم بچسبانید.

مرحله ۱۳: بستن لبه های خمیر

روی لبه های خمیر کمی فشار دهید تا خوب به هم بچسبند که مواد میانی در هنگام سرخ کردن از داخل آن‌ها بیرون نریزد همه برش‌های خمیر سیب زمینی را به همین ترتیب آماده کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله ۱۴: سرخ کردن پیراشکی ها

وقتی روغن داغ شد پیراشکی‌ها را داخل روغن قرار دهید و سرخ کنید بعد از این که یک طرف پیراشکی‌ها سرخ و طلایی رنگ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود بعد از آن پیراشکی‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید.

مرحله ۱۵: تزیین و سرو پیراشکی سیب زمینی

سپس پیراشکی‌ها را در ظرف دیگری قرار دهید، به دلخواه و با سلیقه خودتان روی آن‌ها مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید، مقداری پودر آویشن روی آن‌ها بپاشید بعد از آن پیراشکی‌ها را با چند برگ سبزی نعنا، شوید و ریحان تازه تزئین کنید. در آخر پیراشکی سیب زمینی را به عنوان یک پیش غذای خوش طعم یا یک میان وعده ساده و پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.