طرز تهیه پیراشکی اسفناج

طرز تهیه پیراشکی اسفناج با خمیر نانوایی طرز تهیه پیراشکی اسفناج و پنیر طرز تهیه پیراشکی اسفناج با خمیر یوفکا طرز تهیه پیراشکی اسفناج و عدس

پیراشکی اسفناج یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۸۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب انار۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
زردچوبه⅓ قاشق چایخوری
مواد لازم برای خمیر
آرد۴۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
آب۱ لیوان
روغن مایع۱٫۵ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی اسفناج

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی اسفناج خوشمزه در ابتدای کار درون یک کاسه نسبتا گود مواد خشک را که شامل آرد، نمک، خمیر مایه فوری و شکر می باشد را اضافه کرده و با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آب را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و به مدت ۱۵ دقیقه با دست به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

حالا خمیر را چانه گرفته و اطراف آنرا با روغن کمی چرب می کنیم تا به کاسه نچسبد، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شود.

مرحله چهارم

در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی پیراشکی می رویم، برای این منظور اسفناج را شسته و خرد می کنیم. حالا اسفناج را به همراه مقداری روغن درون یک تابه ریخته و روی حرارت تفت می دهیم تا سرخ شده و آب اضافی اش تبخیر شود.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون همان تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت می دهیم تا خامی رب و ادویه ها گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله اسفناج پخته شده را به تابه حاوی پیاز داغ اضافه کرده و با حرارت ملایم به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت می دهیم. رب انار را اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. در نهایت تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی آن گرفته شود، سپس خمیر را به اندازه های دلخواه برش زده و با وردنه باز می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری از مواد میانی در مرکز خمیر ریخته، سپس لبه های خمیر را روی هم قرار می دهیم. حالا با کمک چنگال لبه های خمیر را به هم می چسبانیم تا مواد میانی از خمیر خارج نشود و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

حالا پیراشکی ها را به آرامی روی درون سینی فر می چینیم، سپس روی پیراشکی ها را با تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می پاشیم و سینی را در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم پیراشکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و پیراشکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله یازدهم

در صورت نبود فر، یک قابلمه مناسب روی جرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن درون آن می ریزیم تا به خوبی گرم شود، سپس پیراشکی ها را درون روغن انداخته و دو طرفشان را کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شوند.

مرحله دوازدهم

پیراشکی های سرخ شده را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان جذب دستمال شود. در نهایت پیراشکی های را به همراه سس کچاپ یا خردل سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.