طرز تهیه پیراشکی مرغ

طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ طرز تهیه پیراشکی مرغ و سیب زمینی طرز تهیه پیراشکی مرغ ساده طرز تهیه پیراشکی مرغ در ماهیتابه طرز تهیه پیراشکی مرغ رژیمی طرز تهیه پیراشکی مرغ در فر فیلم طرز تهیه پیراشکی مرغ طرز تهیه پیراشکی مرغ داخل توستر

پیراشکی مرغ از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که می توانیم آنرا با خمیر آماده یا خمیر خانگی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد قنادیحدود ۴ پیمانه
آب ولرم۱ و ⅓ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
روغن¼ پیمانه
نمکنوک قاشق غذاخوری
مواد میانی
گوشت مرغ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
سیر۱ حبه
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
آویشن۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی مرغ

مرحله اول

برای تهیه خمیر پیراشکی ابتدا آب ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه فوری داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم، سپس روی درب کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه فعال شده و کف کند.

مرحله دوم

در این مرحله روغن را به همراه نمک به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را به صورت کنترل شده روی مواد درون کاسه الک کرده و در همین حین مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد و کمی چسبندگی داشت، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و با دست به خوبی ورز می دهیم تا سطح خمیر کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم

در صورتی که خمیر هنوز چسبندگی داشت، کم کم آرد اضافه می کنیم تا خمیر دیگر به دست نچسبد. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود. در همین حین مواد میانی پیراشکی را درست می کنیم.

مرحله ششم

ابتدا مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس کف های روی سطح آب را جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد، سپس آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر را درون تابه رنده کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس مرغ خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دهم

در این مرحله خمیر را پس از استراحت، هواگیری می کنیم، سپس به سطح کار منتقل کرده و آنرا به چونه هایی کمی بزرگتر از گردو تبدیل می کنیم. در ادامه هر چونه را با وردنه به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا مقداری از مواد میانی در وسط خمیر قرار داده، سپس کمی پنیر پیتزا و آویشن روی مواد می ریزیم. در ادامه لبه های خمیر را به هم می چسبانیم و با نوک انگشت یا چنگال به خوبی فشار می دهیم تا باز نشوند.

مرحله دوازدهم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. پس از اینکه خمیرها را آماده کردیم، آنها را درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیرها را با پارچه نمدار می پوشانیم و مجددا ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه دیگر روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.