طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه خورشت کنگر شیرازی طرز تهیه خورش کنگر با لپه طرز تهیه خورش کنگر با رب گوجه راز خوشمزگی خورشت کنگر طرز تهیه خورش کنگر با گوشت قرمز طرز تهیه خورش کنگر با مرغ طرز تهیه خورش کنگر با سبزی دانلود طرز تهیه خورش کنگر با گوشت

خورشت کنگر یکی از انواع خورشت‌های خوشمزه و بی‌نظیر است که خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، این غذای خوش طعم و ساده و پر طرفدار را می‌توان با روش‌های مختلف و مواد متنوعی تهیه کرد و برای پذیرایی استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
کنگر پاک شده۷۵۰ گرم
جعفری۲۵۰ گرم
نعناع۵۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
آب لیموی تازه۴/۱ پیمانه
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
دارچینبه مقدار لازم

دستور پخت خورش کنگر

مرحله اول

برای تهیه خورش کنگر ابتدا کنگرها را پاک کنید و تمیز بشورید و بعد از این که خشک شدند آن‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد کنگرها را در آن کامل سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس سبزی‌ها را پاک کنید و تمیز بشورید و وقتی آب اضافی آن‌ها رفت، ریز خرد و ساطوری کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سبزی‌ها را در آن بریزید و تفت دهید تا خوب سرخ شوند.

مرحله سوم

بعد از این که رنگ سبزی‌ها تیره‌ شد، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند و بعد گوشت‌ها را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

گوشت‌ را از قبل در اندازه‌های کوچک خرد کنید و بعد با پیازها در تابه تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها سرخ شود و رنگ گوشت عوض شود، سپس زر چوبه و فلفل سیاه و به دلخواه کمی فلفل قرمز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود.

مرحله پنجم

بعد کنگر و سبزی‌ها را هم در تابه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و سپس ۳ لیوان آب روی مخلوط مواد بریزید و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا همه مواد با هم خوب بپزند و خورشت جا بیفتد، در آخر پخت کمی نمک به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد کمی پودر دارچین و یا چوب دارچین و مقداری آب لیموی تازه را هم روی مواد خورشت بریزید و هم بزنید تا کاملا به خورد خورشت برود بعد از این که مخلوط مواد چند جوش زد و خورشت کاملا آماده شد سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

سپس خورشت کنگر را در ظرف مناسب بریزید و برنج زعفرانی را هم که همزمان با آن پخته‌اید در ظرف دیگری بریزید و این غذای خوش طعم و لذیذ را همراه با سالاد، ترشی، زیتون پرورده، سبزی خوردن و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.