طرز تهیه خورش تره فرنگی

طرز تهیه تره فرنگی خورش تره فرنگی مال کجاست خورش با تره فرنگی خورش تره فرنگی به خانه برمی گردیم خورش تره فرنگی با رب خورش تره فرنگی با لپه

خورش تره فرنگی یکی از انواع خورش های ساده و خوش طعم ایرانی است که به دلخواه با گوشت یا مرغ درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۳۵۰ گرم
تره فرنگی۲ عدد
جعفری تازه۱۵۰ گرم
نعنا خشک۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
آبغوره یا آب لیمو ترشبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن مایع، پودر دارچین و ادویه کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خورش تره فرنگی خوشمزه در ابتدای کار جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا جعفری را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس نعنا خشک را به تابه افزوده و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرات بر می داریم. در ادامه تره فرنگی را شسته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس تره فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس تره فرنگی را به تابه حاوی جعفری می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود، سپس گوشت را به صورت مکعبی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه، پودر دارچین و ادویه کاری به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آنها گرفته شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب سرخ شود.

مرحله هفتم

زمانی که رنگ رب باز شد، مقداری آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ ساعت بپزد تا کاملا جا بیفتد. ۳۰ دقیقه آخر پخت مقداری نمک و آبغوره به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش بجوشد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید از نعنا تازه یا به جای آبغوره از لیمو عمانی نیز استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.