طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی خورشت بادمجان با گوشت قلقلی نی نی سایت طرز تهیه قیمه بادمجان با گوشت قلقلی خورشت بادمجان با گوشت قلقلی دونفره

خورش بادمجان با گوشت قلقلی یکی از خورشت‌های خوشمزه و لذیذ و متفاوت است که طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع و با روش‌های مختلف می‌توانید این خورشت فوق‌العاده مقوی را درست کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
بادمجان۴ عدد
غوره۱ قاشق سر پر
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل و پودر کاریبه مقدار لازم
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری سر پر
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت قلقلی

مرحله اول

ابتدا یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید، با فشار دست کمی آب آن را بگیرید و بعد پیاز رنده شده را داخل یک ظرف بریزید و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری پودر سیر و پودر پیاز هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و بعد از آن گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله سوم

حالا روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط به مدت نیم ساعت استراحت کند و عطر و طعم ادویه‌ها به خورد گوشت برود، در این فاصله بادمجان‌ها را پوست بگیرید و روی آن‌ها نمک بپاشید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

پاشیدن نمک روی بادمجان‌ها باعث می‌شود که تلخی آن‌ها گرفته شود، به جای این کار می‌توانید مقداری محلول آب و نمک درست کنید و بادمجان‌ها را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید تا تلخی آن‌ها کاملا گرفته شود و بعد آن‌ها را آبکش کنید.

مرحله پنجم

سپس یک پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند، سپس مخلوط گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و ورز دهید.

مرحله ششم

بعد مقداری از گوشت به اندازه یک گردو کوچک را بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید و در تابه همراه با پیازها سرخ کنید، همه گوشت را به همین شکل فرم دهید و در قابلمه بریزید و همه قسمت‌های آن‌ها را سرخ کنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله هفتم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر کاری به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید و بعد رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رب گوجه فرنگی سرخ شود، سپس یک لیوان آب روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله هشتم

بعد درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا روی حرارت ملایم بپزد، در این فاصله در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، سپس بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید، وقتی یک طرف طلایی شد آن‌ها را برگردانید.

مرحله نهم

وقتی دو طرف بادمجان‌ها کاملا سرخ شد، آن‌ها را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و بعد هم مقداری غوره روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا نیم ساعت دیگر با هم بپزند و طعم و عطر همه مواد با هم مخلوط شود.

نکته

چون بادمجان روغن زیادی به خود می‌کشد، بعد از سرخ کردن، بادمجان‌ها را روی توری یا پارچه نخی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

مرحله دهم

بعد از این که خورشت خوب جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورشت بادمجان با گوشت قلقلی را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و گشنیز و شوید تزئین کنید و همراه با پلو زعفرانی و سالاد و ترشی و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.