طرز تهیه خورش غوره بادمجان

طرز تهیه خورش غوره بادمجان مجلسی طرز تهیه خورش غوره بادمجان بدون گوشت طرز تهیه خورش غوره بادمجان با گوشت طرز تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ

خورش غوره بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود و طرفدارهای زیادی بین مردم دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش غوره بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
غوره⅓ پیمانه
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش غوره بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورش غوره بادمجان خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن درون قابلمه ریخته و بلافاصله پیاز را می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت را به صورت مکعبی درشت خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کاملا سرخ شود.

مرحله سوم

زمانی که گوشت سرخ شد، مقداری زردچوبه و رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و رنگ باز کند. در ادامه حدود ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ ساعت کاملا پخته شود. در همین حین، بادمجان ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون کاسه حاوی آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت بادمجان ها را از کاسه خارج کرده و با دست کمی فشار می دهیم تا تلخی آنها کاملا گرفته شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه بادمجان ها را درون تابه گذاشته و به خوبی سرخ می کنیم. پس از گذشت ۲ ساعت بادمجان های سرخ شده را به همراه غوره و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم خورش به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همرا پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.