طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان برای 6 نفر طرز تهیه خورش قیمه بادمجان رزا منتظمی طرز تهیه خورش قیمه بادمجان تصویری طرز تهیه خورش قیمه بادمجان مجلسی خورشت قیمه بادمجان با سیب زمینی خورشت قیمه بادمجان آشپزخانه کوچک من طرز تهیه قیمه بادمجان بدون لپه طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان با غوره

خورش قیمه بادمجان یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
لپه۱۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
رب گوجه‌ فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه‌ فرنگی۳ عدد
لیمو‌ عمانی۳ عدد
بادمجان۵ عدد
گلاب۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه بادمجان خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی لپه را بگیرد آب اضافه کرده و اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا گوشت را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس ۱ عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت را به قابلمه اضافه کرده و به تفت داده ادامه می دهیم تا گوشت سرخ شده و تغییر رنگ بدهد. در ادامه لپه را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم، سپس ۵ لیوان آب جوش به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته شوند. پس از گذشت ۲ ساعت یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که روغن به خوبی گرم شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده، سپس کاملا سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در این فاصله هسته های لیمو عمانی را جدا کرده و درون آب جوش قرار می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود و زمانی که مواد پخته شد، به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس برای خوشرنگ تر شدن خورش مقداری زعفران دم کرده به قابلمه می افزاییم. حالا بادمجان ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه بادمجان ها را به صورت طولی برش زده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس بادمجان ها را درون تابه می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله بادمجان ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه جداگانه روی حرارت متوسط می گذاریم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را به آن می افزاییم.

مرحله دهم

در ادامه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. زمانی که بادمجان ها کاملا سرخ شدند، پیاز داغ را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را درون تابه قرار داده و ۱ لیوان آب جوش به آن می افزاییم. حالا اجازه می دهیم بادمجان و گوجه فرنگی به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند، سپس آب درون تابه کشیده شود.

مرحله دوازدهم

۵ دقیقه آخر پخت پودر دارچین و گلاب را به قابلمه اضافه کرده، سپس خورش قیمه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت بادمجان و گوجه فرنگی را در کنار خورش قرار داده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.