طرز تهیه مرغ رژیمی

طرز تهیه مرغ رژیمی در ماهیتابه رژیمی طرز تهیه مرغ رژیمی بدون روغن غذای رژیمی با مرغ آب پز طرز تهیه چلو مرغ رژیمی غذای رژیمی با سینه مرغ نی نی سایت غذای رژیمی با مرغ و سبزیجات

مرغ رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده و رژیمی است که خیلی راحت و سریع آماده و درست می شود. این غذای مقوی برای افراد با رژیم غذایی بسیار مناسب است و با روش‌های مختلف و مواد متنوعی می‌توانید آن را طبخ دهید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ رژیمی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغ۲ عدد
زعفران دم‌کرده غلیظ۳ قاشق غذا خوری
سس خردل۲ قاشق غذا خوری
آب لیموی تازه۳ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و ادویه مرغ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
روغن۱ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
فلفل۲ عدد

طرز تهیه مرغ رژیمی

مرحله اول

ابتدا روی تکه‌های مرغ چند برش ایجاد کنید و در یک ظرف قرار دهید، سپس در یک ظرف کوچک مقداری زعفران بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد، بعد زعفران دم‌کرده غلیظ را روی مرغ‌ها بریزید و به مدت نیم ساعت کنار بگذارید.

مرحله دوم

سپس در یک ظرف دیگر سس خردل را بریزید و نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و ادویه مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد مقداری روغن هم بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بعد مخلوط را به مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

مرغ‌ها را کاملا آغشته به مواد کنید و بعد پیاز را پوست بگیرید و به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و روی مرغ‌ها بریزید و سپس فلفل‌ها را نیز تمیز بشورید و خرد کنید و اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا طعم و عطر همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم

بعد روی ظرف را با سلفون بپوشانید و از شب تا صبح یا به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها خوب مزه‌دار شوند و عطر و طعم ادویه‌ها و زعفران کاملا به خورد مرغ‌ها برود، بعد از این زمان، ظرف مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله پنجم

سپس مرغ‌ها را داخل سرخ کن بدون روغن قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۱۸ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا مرغ‌ها خوب سرخ شوند، بعد از ۱۵ دقیقه مرغ را چک کنید البته تایم پخت بستگی به اندازه مرغ دارد.

مرحله ششم

اگر از سرخ کن استفاده نمی‌کنید می‌توانید در یک تابه رژیمی مرغ را سرخ کنید و بپزید و یا در یک تابه معمولی کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد مرغ‌ها را در آن سرخ کنید و سپس درب تابه را ببندید و بگذارید تا پخته شود.

مرحله هفتم

بعد از این‌که مرغ‌ها خوب پخته شدند آن‌ها را از روی حرارت بردارید و مرغ رژیمی را در یک ظرف مناسب بچینید و با چند برگ شوید و نعناع و ریحان تزئین کنید و همراه با چند برش گوجه فرنگی و سبزیجات آب پز تزئین کنید و سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 15 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.