طرز تهیه مرغ دودی

طرز تهیه مرغ دودی با ماست طرز تهیه مرغ دودی با رب انار طرز تهیه مرغ دودی اپارات طرز تهیه مرغ دودی با فیلم طرز تهیه مرغ دودی با رب گوجه طرز تهیه مرغ دودی مجلسی طرز تهیه مرغ دودی نی نی سایت طرز تهیه مرغ دودی با سس

مرغ دودی یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ دودی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۵۰ گرم
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
ادویه مرغ۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آب½ لیوان
زغال۱ تکه

طرز تهیه مرغ دودی

مرحله اول

برای تهیه مرغ دودی مجلسی ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه سس مایونز را به همراه پیاز، ادویه پلویی، نمک و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط سس را هم می زنیم، سپس تکه های سینه و ران مرغ را درون مخلوط سس قرار می دهیم. در ادامه مرغ ها را به سس آغشته می کنیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوشت مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس سینه و ران مرغ را از سس جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه سینه و ران مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سینه و ران مرغ سرخ شدند، سس را به تابه اضافه می کنیم، سپس آب و زعفران دم کرده را به مرغ اضافه می کنیم و درب تابه را بسته و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۲ ساعت کاملا بپزد.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان زغال را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا سرخ شود. در ادامه زغال را درون یک ورق آلومینیومی قرار می دهیم، سپس درون تابه روی مرغ ها می گذاریم و مقداری از آب مرغ روی زغال می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بلافاصله درب تابه می بندیم تا دود ناشی از زغال درون تابه حبس شده و سینه و ران مرغ دودی شوند. در ادامه پس از گذشت ۳ دقیقه زغال را از تابه خارج می کنیم، سپس مرغ دودی را با زرشک پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.