طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرغ پرتقالی نواب ابراهیمی مرغ پرتقالی چینی طرز تهیه مرغ پرتقالی خانم گلاور طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی مرغ پرتقالی شیوا نصرتی

مرغ پرتقالی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۵۰۰ گرم
پرتقال۴ عدد
عسل۱ قاشق غذاخوری سرخالی
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
پیاز۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه در ابتدای کار مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به فیله های مرغ اضافه کرده، سپس ماساژ می دهیم تا آن ها مزه دار شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به تابه می افزاییم و اجازه می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. در ادامه فیله های مرغ مزه دار شده را درون تابه قرار داده و درب تابه را می بندیم تا فیله ها آب بیندازد و کاملا پخته شوند.

مرحله سوم

در این فاصله آب پرتقال را گرفته و از صافی رد می کنیم تا هسته ها و پالپ های آن جدا شود. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز خلالی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود، سپس از تابه خارج می کنیم. زمانی که فیله های مرغ کاملا پخته شدند، دو طرف آن ها را سرخ می کنیم تا طلایی شوند.

مرحله پنجم

حالا آب پرتقال را به همراه پیاز داغ، زعفران دم کرده و عسل به تابه حاوی فیله مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و آمیخته شوند. در ادامه مجددا درب تابه را می بندیم تا خورش جا بیفتد.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت ۱۵ دقیقه نمک خورش را اندازه می کنیم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در پایان مرغ پرتقالی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.