طرز تهیه مقلوبه مرغ

طرز تهیه مقلوبه فلسطینی طرز تهیه مقلوبه عراقی طرز تهیه مقلوبه پلو عربی طرز تهیه مقلوبه غذای خوشمزه ترکیه طرز تهیه مرغ عراقی طرز تهیه مقلوبه با گوشت مقلوبه مرغ و بادمجان آموزش تصویری مقلوبه

مقلوبه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و معروف عربی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود، این غذای خوش طعم طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی خیلی شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مقلوبه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ( ران و سینه مخلوط)۴ تکه
برنج۳.۵ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
بادمجان۲ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پودر زنجبیل، پودر سیربه مقدار لازم
پودر زیره و پودر کاریبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
پیاز داغبه مقدار لازم

طرز تهیه مقلوبه مرغ

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید و سپس خلالی خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس پیازها را در روغن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند و بعد زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله دوم

زردچوبه را کمی تفت دهید تا رنگ آن باز شود و سپس نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر زنجبیل، پودر سیر، پودر زیره و با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری پودر کاری را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم

سپس مرغ‌ها را که از قبل در اندازه‌های دلخواه برش زده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها سرخ شود، بعد مقداری زعفران دم‌کرده غلیظ را که از قبل آماده کرده‌اید روی مرغ‌ها بریزد تا خوشرنگ شوند و عطر زعفران پخش شود.

مرحله چهارم

بعد مقداری آب به مواد اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خوب بپزند، سپس در این مدت سیب زمینی را پوست بگیرید و حلقه‌ای برش بزنید و بشورید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله پنجم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سیب زمینی‌ها را در آن کمی تفت دهید تا طلایی شوند، بعد بادمجان‌ها را هم بشورید حلقه‌ای خرد کنید و آن‌ها را هم در تابه با مقداری روغن سرخ کنید.

مرحله ششم

بعد از نیم ساعت که مرغ‌ها خوب پختند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مرغ‌ها را از آن بیرون بیاورید و در یک ظرف قرار دهید، سپس آب مرغ را از صافی رد کنید تا یکدست شود و بعد برنج را که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید در قابلمه بریزید.

مرحله هفتم

سپس آب مرغ را روی برنج بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب مرغ جمع شود و کامل به خورد مرغ‌ها برود، بعد بدنه و کف یک قابلمه دیگر را با مقداری روغن چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید، روی کاغذ را هم چرب کنید.

مرحله هشتم

بعد تکه‌های مرغ را در کف قابلمه بچینید و روی آن‌های برش‌های سیب زمینی را قرار دهید و سپس حلقه‌های بادمجان را روی آن‌ها بچینید و بعد پیاز داغ را که از قبل خلالی برش داده‌اید و در روغن داغ سرخ کرده‌اید روی آن‌ها بریزید و پخش کنید.

مرحله نهم

سپس برنج را روی همه مواد بریزید و پخش کنید و سطح آن را صاف کنید و بعد درب قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت تقریبا ۵۰ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد و آماده شود، بعد از آن قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دهم

بعد قابلمه را در یک ظرف مناسب برگردانید تا برنج به شکل قالبی و مرتب خارج شود و سپس کاغذ روغنی را جدا کنید و با چند برگ شوید و نعناع و گشنیز تزئین کنید و بعد برش بزنید و همراه با سالاد و ترشی، زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.