طرز تهیه پلو مرغ عربی

طرز تهیه پلو مرغ عربی , دستور پخت پلو مرغ عربی

پلو مرغ عربی یکی از غذا های خوشمزه آسیایی است که طرفداران بسیاری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مرغ عربی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفز
ران مرغ۶۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
آب۳ لیوان
هویج۲عدد
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
فلفل دلمه ای۲ عدد
برگ بو۲عدد
چوب دارچین۱ تکه
ادویه مرغ و نمکبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو مرغ عربی

مرحله اول

برای تهیه پلو مرغ عربی در ابتدای کار هویج، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و پیازها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون ظرف مناسب می ریزیم. حالا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله دوم

در ادامه زعفرانی را که از قبل دم کرده ایم را با یک قاشق روغن مایع، نمک و ادویه مرغ درون یک کاسه کوچک مخلوط کرده و برس را آغشته به مواد می کنیم و همه قسمت های مرغ را با این مخلوط مزه دار می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک لیوان آب را همراه با برگ بو و چوب دارچین به سبزیجات اضافه می کنیم. در ادامه ران های مرغ را روی سبزیجات می چینیم و روی ظرف را با فویل می پوشانیم و چندین سوراخ روی آن ایجاد می کنیم، سپس درون فر می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله برنج را به همراه ۲ لیوان آب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم خیس بخورد. حالا پس از گذشت ۴۵ دقیقه مرغ را از فر خارج می کنیم و برنج خیس خورده را درون ظرف حاوی سبزیجات ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه ران های مرغ را روی مواد می چینیم. توجه داشته باشید آب بیش از حد درون ظرف نباشد، به دلیل آنکه سبزیجات آب انداخته و برنج شفته می شود. حالا روی ظرف مجددا با فویل می پوشانیم و درون فر می گذاریم تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده و ورق فویل را از روی ظرف جدا می کنیم، سپس پلو مرغ عربی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت پلو مرغ را به همراه سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.