طرز تهیه کوفته سیب زمینی

طرز تهیه کوفته سیب زمینی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کوفته سیب زمینی شکم پر فیلم طرز تهیه کوفته سیب زمینی کوفته با سیب زمینی رنده شده کوفته سیب زمینی بدون گوشت طرز تهیه کوفته سیب زمینی ساده

کوفته سیب زمینی یک غذای خوشمزه و سالم و مقوی است که با کمترین مواد در دسترس و خیلی سریع درست می‌شود، این غذای ساده در بین افراد مختلف بسیار پرطرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط۴ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
رب فلفل۱ قاشق مربا خوری
فلفل قرمز پرک شدهنصف قاشق چایخوری
زیرهنصف قاشق مربا خوری
سیر۲ حبه
جعفری ریز خرد شده۱-۲ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
آویشن، فلفل سیاهبه مقدار دلخواه
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کوفته سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی‌ها را در یک ظرف با مقداری آب روی حرارت متوسط به مدت تقریبا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا آب‌پز شوند و بعد پوست آن‌ها را بگیرید و بگذارید تا در دمای محیط کمی سرد شوند.

مرحله دوم

بعد از آن سیب زمینی‌ها را که به دمای محیط رسیده‌اند با رنده ریز رنده کنید و یا با گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا کاملا له شوند و بافت آن‌ها یکدست و صاف شود.

مرحله سوم

بعد از آن یک پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و سپس پیاز را به سیب زمینی‌‌ها اضافه کنید و با هم کمی ورز دهید تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

سپس یک تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بافت ترکیب یکدست و صاف شود.

مرحله پنجم

بعد با سلیقه و ذائقه خودتان به مقدار دلخواه مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن برود، بعد ریز خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

سپس سیرها را با رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید تا عطر و طعم سیر با همه مواد ترکیب شود، بعد رب فلفل قرمز را بریزید و هم بزنید.

مرحله هفتم

بعد از آن به مقدار لازم نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، زیره، فلفل قرمز، آویشن را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها کاملا در مواد پخش شود و به خورد مخلوط رود.

مرحله هشتم

سپس پودر سوخاری را به مواد اضافه کنید، دقت کنید که پودر سوخاری شور نباشد یا اگر شور است مقدار کمتری بریزید تا طعم غذا شور نشود، بعد خوب با همه مواد ترکیب کنید.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط مواد را با دست خوب با هم ورز دهید تا کاملا به خورد هم روند و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم ترکیب شود و بگذارید تا چند دقیقه بماند و استراحت کند.

مرحله دهم

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، مقدار روغن لازم نیست به قدری زیاد باشد که مواد کوفته در آن غوطه‌ور شوند.

مرحله یازدهم

بعد مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست فرم دهید و پهن کنید و در روغن سرخ کنید، وقتی یک طرف طلایی شد، کوفته را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

نکته: می توانید درون کوفته های از پنیر پیتزا، گوشت چرخ کرده و یا گوشت مرغ تفت داده شده استفاده کنید.

نکته: اگر می‌خواهید که مواد کوفته به دستتان نچسبد، قبل از فرم دادن دستتان را با روغن مایع چرب کنید.

مرحله دوازدهم

وقتی کوفته‌ سیب زمینی خوب پخته و سرخ شد از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب قرار دهید و با چند برگ نعناع و شوید و جعفری تزئین کنید. در آخر کوفته سیب زمینی را همراه با نان تازه یا پلو زعفرانی و ماست و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.