طرز تهیه کتلت مرغ

طرز تهیه کتلت مرغ بدون سیب زمینی طرز تهیه کتلت مرغ چرخ کرده کتلت مرغ و سیب زمینی طرز تهیه کتلت مرغ شیرازی طرز تهیه کتلت مرغ با برنج طرز تهیه کتلت مرغ مجلسی طرز تهیه کتلت مرغ پخته شده طرز تهیه کتلت مرغ خام

کتلت مرغ، یکی از غذاهای خوشمزه و ساده است که به عنوان یک پیش غذای مجلسی هم می‌توانید از آن استفاده کنید، این غذای لذیذ و خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
سیب‌زمینی بزرگ۱ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
آرد سوخاری۱ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
فلفل دلمهبه مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
آویشن، پاپریکا، پودر سیربه مقدار دلخواه
زعفرانبه مقدار دلخواه

طرز تهیه کتلت مرغ

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ مجلسی ابتدا سیب‌زمینی و پیاز را پوست بگیرید و تمیز بشورید و در یک ظرف با رنده ریز، رنده کنید، بعد با هم خوب مخلوط کنید و آب اضافی آن‌ها را با توری کامل بگیرید.

مرحله دوم

بعد مرغ را در غذا ساز بریزید و چند برش فلفل دلمه را به دلخواه اضافه کنید و با هم خوب میکس کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و طعم وعطر فلفل دلمه به خورد مرغ رود.

مرحله سوم

اگر از غذاساز استفاده نمی‌کنید، گوشت مرغ را با چرخ گوشت، کامل چرخ کنید و فلفل دلمه را هم با رنده ریز رنده کنید و در یک ظرف با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا به خورد هم روند.

مرحله چهارم

حالا در یک ظرف نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پاپریکا، پودر سیر و زعفران را هم به مرغ میکس شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و به خورد مرغ رود.

مرحله پنجم

سپس پیاز و سیب‌زمینی رنده شده را به مواد اضافه کنید و زرده تخم‌مرغ و آرد سوخاری هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و با دست مقداری ورز دهید‌.

نکته: می‌توانید به مدت چند ثانیه همه مواد را در میکسر با هم میکس کنید.

مرحله ششم

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس مقداری از مواد را بردارید و با دست فرم دهید و تخت کنید و بعد در تابه سرخ کنید.

نکته: می‌توانید از قالب‌های آماده با هر فرم و اندازه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید.

مرحله هفتم

زمانی که یک طرف کتلت خوب سرخ و طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، بعد حرارت را کم کنید و ۱ تا ۲ دقیقه اجازه دهید تا کتلت‌ها مغز پخت شوند.

مرحله هشتم

بعد از آن کتلت‌ها را در ظرف مناسب بچینید و سپس چند گوجه را برش دهید و در اطراف ظرف قرار دهید و با چند برگ نعناع و شوید و جعفری، تزئین کنید. در آخر کتلت مرغ را به همراه نان تازه یا پلو زعفرانی و ته دیگ و سبزی خوردن، زیتون تازه و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.