طرز تهیه حلوا نثار

طرز تهیه حلوای نثار سه رنگ طرز تهیه حلوا نثار تبریز طرز تهیه حلوا نثار تصویری طرز تهیه حلوای نثار زنجبیلی فیلم حلوای نثار ارومیه علت خشک شدن حلوای نثار حلوای نثار اشپزخانه کوچک من طرز تهیه حلوای ارومیه

حلوای نثار از محبوب ترین حلواها در ارومیه است که معمولا با رنگ زرد روشن پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا نثار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا نثار
آرد سفید۱ کیلوگرم
نثار (پودر قند)۵۰۰ گرم
روغن جامد۳۵۰ گرم
زعفران½ گرم
کره۵۰ گرم
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
گلاب½ لیوان
پودر هلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا نثار

مرحله اول

برای تهیه حلوای نثار خوشمزه در ابتدای کار گلاب را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا کمی گرم شود، سپس زعفران سابیده شده را اضافه کرده و درب کاسه را می گذاریم تا زعفران دم بکشد.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه کاسه را از روی بخار آب کنار می گذاریم و اجازه می دهیم رنگ زعفران به طور کامل خارج شود. در ادامه آرد را سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم، سپس یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

روغن را درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم کمی گرم شود، سپس آرد را به تابه می افزاییم و به آرامی هم می زنیم تا رنگ آرد مایل به کرمی شود. پس از اینکه بافت مواد روان شد، کره را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه کره ذوب شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس نثار را به همراه پودر زنجبیل و پودر هل اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا نثار به طور کامل حل شده و با دیگر مواد ترکیب شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه حرارت مواد کمتر شد، با دست مواد را ورز می دهیم تا بافت شان منسجم شود. در ادامه مخلوط گلاب و زعفران را اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم تا رنگ حلوا به صورت یکدست زرد شود.

مرحله ششم

در نهایت حلوا را درون دو لایه کیسه فریزر قرار می دهیم و به صورت رول فشرده می کنیم، سپس با قطر دلخواه آنرا برش می زنیم. در نهایت حلوای برش را در ظرف می چینیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.