طرز تهیه حلوای زعفرانی

طرز تهیه حلوای زعفرانی برای مراسم ختم طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی طرز تهیه حلوای زعفرانی تبریز طرز تهیه حلوا زعفرانی با پیمانه طرز تهیه حلوای زعفرانی با آرد برنج طرز تهیه حلوا زعفرانی برای 10 نفر

حلوای زعفرانی یکی از انواع حلوای خوشمزه و پرطرفدار است که با دستور ساده ای پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای زعفرانی
آرد۲ لیوان
شکر۱٫۵ لیوان
آب۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
کره۵۰ گرم
گلاب½ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار شربت را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و با لیسک هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که شکر حل شد، گلاب را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید شربت حلوا به هیچ عنوان نباید جوش بیاید و در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله سوم

در ادامه آرد گندم را ۳ مرتبه درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا آرد را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شده و کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کره و روغن مایع را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا به خورد آرد بروند. حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا آرد سرخ شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و شهد را کم کم به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا حلوا را با سرعت العمل بالا و به صورت پیوسته مخلوط می کنیم تا شهد جذب حلوا شود، سپس تابه را مجددا روی حرارت گذاشته و مخلوط می کنیم تا بافت حلوا از رقیق بودن خارج شود. توجه داشته باشید حلوا پس از خنک شدن سفت می شود.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را به صورت گهواره در یک قسمت تابه جمع می کنیم تا یکدست شود. حالا نیمی از حلوا را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان ریخته و مابقی آنرا درون قیف ماسوره می ریزیم، سپس روی حلوا پایپ می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 30 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.