طرز تهیه کوکو لوبیا قرمز

طرز تهیه کوکو لوبیا قرمز , دستور پخت کوکو با لوبیا قرمز بدون گوشت با سیب زمینی

کوکو لوبیا قرمز یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو لوبیا قرمز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا قرمز۱٫۵ لیوان
پیاز۱ عدد کوچک
سیب زمینی۱ عدد متوسط
جعفری۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر پاپریکا، پودر آویشن و پودرسیربه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو لوبیا قرمز

مرحله اول

برای تهیه کوکو لوبیا قرمز خوشمزه در ابتدای کار لوبیا را شسته و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه ای که روی لوبیا را در بر بگیرد به کاسه آب سرد می افزاییم. حالا اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱ شب خیس بخورد.

مرحله دوم

در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم تا نفخ لوبیا قرمز به حداقل ترین حد ممکن برسد. پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی را جدا کرده و با آب سرد می شوییم، سپس به همراه پیاز به ۴ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه لوبیای خیس خورده را آبکشی کرده و به همراه پیاز و سیب زمینی درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا لوبیا قرمز و مابقی مواد درون قابلمه کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۲ ساعت قابلمه را از روی حرارت برداشته و محتویات درون آنرا درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا لوبیا قرمز پخته شده را به همراه مابقی مواد درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که لوبیا قرمز کاملا پوره و له شد، آنرا درون یک کاسه مناسب ریخته و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر آویشن، پودر پاپریکا و پودر سیر به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه تخم مرغ و آرد به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب برداشته و درون آن مقداری روغن مایع می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله هفتم

اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس از خمیر کوکو به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و با دست نمدار به صورت گرد فرم می دهیم، سپس آنرا کمی فشار می دهیم تا قطرش کم شود. در ادامه کوکو را درون روغن انداخته و دو طرف آن را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

به همین ترتیب تمام مایه کوکو را سرخ می کنیم. پس از اینکه کوکوها سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کوکوها را به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.