طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی

کوکوی نخود و سیب زمینی کوکوی نخود فرنگی بدون سیب زمینی کوکوی هویج و نخود فرنگی کوکوی نخود فرنگی مامی سایت طرز تهیه کوکو نخود فرنگی رژیمی طرز تهیه نخود فرنگی کوکوی نخود فرنگی با مرغ کوکوی نخود فرنگی خانم گلاور

کوکوی نخود فرنگی یکی از انواع کوکوهای ساده و سالم بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود فرنگی خام۲۵۰ گرم
سیب زمینی متوسط۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۶ تا ۷ حبه
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی نخود فرنگی ساده ابتدای کار پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به همراه نخود فرنگی درون بلندر یا غذاساز می ریزیم و مخلوط یا میکس می کنیم تا مواد کاملا پوره و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا پوره نخود فرنگی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس درون بلندر یا غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به پوره نخود فرنگی اضافه می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس همانند پیاز درون غذاساز یا بلندر پوره می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوره سیب زمینی را به مخلوط پوره نخود فرنگی اضافه می کنیم، سپس تخم مرغ، آرد نخوچی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد کتلت کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مواد کوکو بر می داریم و در دست فرم می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت کوکو را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه کوکو نخود فرنگی را روی دستمال حوله ای قرار داده و اجازه می دهیم روغن اضافی شان کشیده شود، سپس به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.