طرز تهیه اسفناج پهلو

طرز تهیه اسفناج پهلو , دستور پخت اسفناج پهلو مازندرانی

اسفناج پهلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی مازندران است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پهلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
سینه و ران مرغ۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
اسفناج۱ کیلوگرم
رب آلوچه۱ قاشق غذاخوری
آب نارنج½ لیوان
جعفری و شنبلیله تازهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه اسفناج پهلو

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پهلو خوشمزه در ابتدای کار تکه های مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی ماساژ می دهیم تا گوشت مرغ مزه دار شود. در ادامه اجازه می دهیم تکه های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کنند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا تکه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و درون تابه می چینیم.

مرحله سوم

در این مرحله دو طرف تکه های مرغ را کاملا سرخ کرده و از تابه خارج می کنیم، سپس پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همان تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهار

حالا جعفری را به همراه اسفناج و شنبلیله به صورت ریز خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا سبزی تغییر رنگ پیدا کند. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزی و ادویه ها سرخ شوند، سپس تکه های مرغ را درون تابه می چینیم. در ادامه رب آلوچه را با ۲ لیوان آب مخلوط کرده تا حل شود، سپس به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته و جا بیفتد. پس از گذشت این زمان آب نارنج را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه دیگر بجوشد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اسفناج پهلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت اسفناج پهلو را به همراه پلو زعفرانی، سالاد فصل یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 28 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.