طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای

طرز تهیه کباب بختیاری تصویری طرز تهیه کباب بختیاری با سیخ چوبی طرز تهیه کباب بختیاری با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کباب بختیاری در ماهیتابه

کباب بختیاری تابه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار است که طعم و ظاهری بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پاپریکا، پودر سیر و نمکاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و پودر آویشناز هر کدام ½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کباب مرغ
سینه مرغ چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای روی کباب
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب بختیاری تابه ای به روش مجلسی در ابتدای کار مواد قسمت گوشتی را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه می ریزیم و پودر سیر، نمک، پودر آویشن، فلفل سیاه، پاپریکا و زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی لازم حاصل شود.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه سینه مرغ چرخ شده را به همراه نمک، فلفل سیاه، سس خردل، پودر سیر و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به کاسه می افزاییم. حالا مواد درون کاسه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در ادامه مجددا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار داده، سپس اجازه می دهیم هر دو قسمت مواد گوشتی به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند. پس از گذشت این زمان کاسه ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه نچسب انتخاب کرده و به صورت افقی یک ردیف از مواد گوشتی درون تابه پهن می کنیم، سپس قسمت کنار آن از مخلوط مرغ چرخ شده پر کرده و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد گوشتی تمام شوند.

مرحله هفتم

در ادامه با دست روی مواد را کاملا صاف و یکدست کرده، سپس با کفگیر به صورت کوبیده برش می دهیم و بین آنها فاصله می اندازیم. حالا زعفران دم کرده را به صورت پخش روی مواد ریخته و کره را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کره را روی کباب ها می چینیم و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم کباب روی حرارت ملایم بماند تا مرغ و گوشت آب بیندازند. زمانی که آب درون تابه تبخیر شد، کباب ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها سرخ شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.