طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده قلقلی طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده مجلسی طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده برای ۴ نفر قیمه اردبیلی با گوشت چرخ کرده قیمه با گوشت چرخ کرده گیلانی خورش قیمه نذری با گوشت چرخ کرده

خورش قیمه با گوشت چرخ کرده از خورش های ساده و فوری ایرانی است که نیاز به وقت زیادی ندارد و در کمتر از یک ساعت آماده سرو است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
لپه⅔ پیمانه
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۴ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه قیمه با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده در ابتدای کار پیاز را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک شود، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه افزوده و تفت دادن مواد را ادامه می‌دهیم تا گوشت کمی سرخ شده و تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

در همین حین لپه را به همراه ۱ لیوان آب جوش درون یک قابلمه دیگر می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند و کف لپه خارج شود، سپس لپه را آبکش می کنیم و به قابلمه حاوی گوشت می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رب سرخ شود، سپس ۲ تا ۳ لیوان آب جوش به قابلمه افزوده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم خورش به مدت یک ساعت بپزد. پس از گذشت ۴۵ دقیقه لیمو عمانی‌ها را باز کرده و هسته‌هایشان را خارج می‌کنیم، سپس به همراه زعفران و دارچین به خورش اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

حالا باید صبر کنیم تا خورش جا بیفتد و آب آن خیلی کم شود. در نهایت پس از اینکه خورش جا افتاد، نمک و فلفل آنرا اندازه می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 17 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.