طرز تهیه خورش قیمه آلو با مرغ

طرز تهیه خورش قیمه آلو با مرغ , دستور پخت خورش قیمه آلو با مرغ

خورش قیمه آلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه آلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
لپه۶۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۶ عدد
ران مرغ۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده۱ فنجان
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
لیمو عمانی۱ عدد
فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی و پودر دارچینبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه آلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه آلو با مرغ خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم لپه درون آب جوش بماند تا نیم پز شود.

مرحله دوم

در ادامه ران های مرغ را با مقداری فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، پودر دارچین، نمک و زردچوبه مزه دار می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

حالا ران های مرغ را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم تا هنگام پخت گوشت مرغ باز نشود. در ادامه پیازها را به صورت ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و پیازهای خرد شده را به همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. حالا ران های مرغ را درون قابلمه می چینیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری زعفران دم کرده به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم ران های مرغ کاملا پخته شوند. زمانی که ران های مرغ پخته شدند، آنرا از قابلمه خارج کرده، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه چوب دارچین به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی به قابلمه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آنها از بین برود. زمانی که لپه نیم پز شد، آنرا آبکشی می‌ کنیم و به قابلمه می افزاییم و مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

حالا آلو خورشتی، لیمو عمانی و زعفران دم کرده را به همراه ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس جا بیفتد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می‌ افزاییم.

مرحله هشتم

در ادامه ران های مرغ را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را به خوبی سرخ می کنیم. زمانی که خورش جا افتاد، آنرا درون ظرف مورد نظر ریخته، سپس ران مرغ را روی آن می گذاریم و به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.