طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی , دستور پخت خورش قیمه با گوشت قلقلی

خورش قیمه با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ‌ کرده۴۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
پیاز۳ عدد
پوره گوجه فرنگی۲ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
آب نارنجبه مقدار کافی
نمک، فلفل قرمز و پودر دارچینبه مقدار کافی
گرد لیمو عمانی و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه با گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان لپه را آبکشی کرده و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به مقدار کافی به قابلمه آب اضافی کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم لپه درون آبجوش بماند تا پخته شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید کف روی لپه را جمع کرده و دور بریزید. حالا ۱ عدد پیاز را  به صورت ریز رنده کرده و به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل قرمز و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و گرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوشت های قلقلی را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم. حالا پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی مخلوط کرده تا کاملا یکدست شوند، سپس پیازهای باقی مانده را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. حالا مخلوط پوره گوجه فرنگی و پودر دارچین را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و روغن بیندازد، سپس لپه پخته شده را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم. حالا لپه را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم و قلقلی ها را درون قابلمه می چینیم.

مرحله هشتم

در ادامه ۱ پیمانه آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا جوش بیاید. زمانی که خورش جوش آمد حرارت را کم می کنیم و مقداری زعفران دم کرده و آب نارنج به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش کاملا جا بیفتد.

مرحله نهم

پس از اینکه خورش جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش را به همراه سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 18 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.