طرز تهیه حلوا ارده

طرز تهیه حلوا ارده با شیره انگور طرز تهیه حلوا ارده بدون شیر خشک طرز تهیه حلوا ارده با شکر قهوه ای طرز تهیه حلوا ارده با شیره خرما حلوا ارده خانگی به خانه برمیگردیم

حلوا ارده همانطور که نامش مسخص است با ارده درست می شود و معمولا به عنوان میان وعده یا صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا ارده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا ارده
کنجد سفید۱ پیمانه
شیر خشک قنادی۱ پیمانه
پودر قند¾ پیمانه
پودر هل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوا ارده

مرحله اول

برای تهیه حلوا ارده خوشمزه در ابتدای کار کنجدها را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا طلایی رنگ شوند. باید در حدی کنجدها را تفت دهیم که کمی روغن پس بدهند.

مرحله دوم

در صورتی که کنجدها طلایی شدند و روغن پس ندادند، مشکلی نیست، ابتدا آنها را به مخلوط کن یا آسیاب منتقل می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا کنجدها به روغن بیفتند و ارده تشکیل شود.

مرحله سوم

در صورتی که کنجدها پس از آسیاب شدن، روغن پس ندادند، ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد یا روغن مایع اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کنجدها کاملا پودر شده و با روغن کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر قند را به همراه شیر خشک قنادی و پودر هل درون یک ظرف مناسب می ریزیم و به خوبی با هم ترکیب می کنیم. در ادامه ارده را کم کم به ظرف اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا حلوا جمع شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که باید ارده را به صورت کنترل شده اضافه کنیم و تا زمانی که بافت حلوا منسجم شود، باید این کار را ادامه دهیم. در ادامه کف و دیوراه های یک ظرف مربع شکل را با کیسه فریز به طور کامل می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا مقداری خلال پسته و کنجد به صورت پخش روی کیسه فریز می ریزیم، سپس حلوا را به صورت یکدست درون ظرف می ریزیم و روی آنرا صاف می کنیم. در آخر با دست به خوبی حلوا را فشرده می کنیم تا کاملا منسجم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوا را به مدت حداقل ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود، سپس با کمک پلاستیک فریزر آنرا از قالب خارج کرده و درون ظرف سرو قرار می دهیم. در نهایت حلوا را برش زده و سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.