طرز تهیه حلوای سارای

طرز تهیه حلوای سارای , دستور پخت حلوای سارای ترکیه ای

حلوای سارای یکی از انواع حلواهای خوشمزه و محبوب است که اصالت آن به کشور ترکیه مربوط می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای سارای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوای سارای
آرد۴٫۵ لیوان
کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
پودر قند۲ لیوان

طرز تهیه حلوای سارای

مرحله اول

برای تهیه حلوای سارای به روش ترکیه ای در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و آرد را درون آن الک می کنیم. در ادامه آرد را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن می افزاییم تا کره ذوب شود. در ادامه تابه حاوی آرد را از روی حرارت برداشته، سپس آرد را درون تابه حاوی کره الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پودر قند را درون تابه الک کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس مواد آردی را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم تا به خورد هم بروند. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا درون یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و حلوا را درون آن ریخته و کاملا صاف می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم دمای حلوا با دمای محیط هماهنگ شود، سپس قالب را درون یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم حلوا به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان حلوا را از یخچال خارج کرده، سپس آنرا به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه برای شکیل تر شدن حلوا، یک طرف آنها را درون شکلات آب شده فرو برده و با پودر پسته یا فندق تزیین می کنیم. در نهایت اجازه می دهیم شکلات سفت شود، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.