طرز تهیه حلوا جناغی

طرز تهیه حلوا جناغی , دستور پخت حلوا جناغی

حلوا جناغی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا جناغی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا جناغی
آرد سفید قنادی۲ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
پودر قند۲ لیوان
روغن جامد یا نیمه جامد⅔ لیوان
کره۵۰ گرم
پودر هل۲ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا جناغی

مرحله اول

برای تهیه حلوا جناقی خوشمزه در ابتدای کار آرد سفید را درون یک تابه مناسب الک کرده و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را به مدت ۴۵ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید آرد تغییر رنگ پیدا نکند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه آرد نخودچی را درون تابه ریخته و مجددا به مدت ۱۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی نیز گرفته شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا مخلوط آرد را الک کرده و مجددا به تابه می افزاییم. در ادامه کره و روغن را به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت قرار می دهیم، سپس آرد را به مدت ۵ دقیقه با روغن و کره تفت می دهیم و از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم حلوا کاملا خنک شود، سپس پودر قند را به همراه پودر هل درون تابه الک کرده و با پشت قاشق به خوبی حلوا را مخلوط می کنیم تا مواد به خورد آن بروند. حالا حلوا را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به یکی از قسمت های حلوا پودر زنجبیل، سپس به قسمت دیگر زعفران دم کرده و به قسمت باقی مانده پودر کاکائو اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا حلوا ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا مجددا هر قسمت حلوا را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه هر قسمت حلوا را درون یک کیسه فریزر جداگانه گذاشته و با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا حلواها را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا کمی سفت شوند. در ادامه شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس حلوا را از فریزر خارج کرده و از کیسه فریزر جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک لایه حلوای کاکائویی روی یک سینی گذاشته و روی آنرا با شکلات آب شده رومال می کنیم، سپس یک لایه زعفرانی گذاشته و مجددا روی لایه را با شکلات ذوب شده می پوشانیم و پس از آن لایه زنجبیلی را قرار می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه به همین ترتیب لایه ها را روی هم قرار می دهیم، سپس با یک چاقو حلوا را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا هر قسمت مستطیل شکل را به صورت مورب برش زده تا حلوا به دو قسمت مثلثی تبدیل شوند.

مرحله دهم

در آخر با یک چاقوی پهن به دو قسمت تقسیم میکنیم و هر مستطیل رو با برش مورب به دو مثلث تبدیل میکنیم. روی مثلث ها با گلاب یا آب خیس میکنیم و به مثلث روبرو از مستطیل بعدی میچسبونیم به مدت یک ساعت تو فریزر یا سه چهار ساعت یخچال میذاریم. بعد به اندازه نیم سانت برش میزنیم

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.