طرز تهیه خوراک کدو سبز

طرز تهیه خوراک کدو سبز با سیب زمینی طرز تهیه کدو سبز با گوجه طرز تهیه خوراک کدو سبز دکتر کرمانی طرز تهیه خوراک کدو سبز با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کدو سبز ساده طرز تهیه کدو سبز افغانی

خوراک کدو سبز یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۸ عدد قلمی
سیر۶ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه خوراک کدو سبز خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس در حد یک دقیقه تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله دوم

ما در این دستور از پیاز استفاده نکردیم، اگر تمایل دارید می توانید یک پیاز متوسط نیز با سیر سرخ کنید. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد، کدو سبز را پوست گرفته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه کدو سبز خرد شده را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و رنده می کنیم، سپس به تابه اضافه می کنیم. در ادامه نصف فنجان آب به تابه اضافه می کنیم و درب آنرا می گذاریم تا کدو سبز و گوجه فرنگی بپزند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه درب تابه را بر می داریم و حرارت را زیاد می کنیم و شروع به تفت دادن مواد می کنیم تا آب باقیمانده درون تابه به طور کامل کشیده شود و خوراک کدو سبز به روغن بیفتد.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه خوراک روغن انداخت، حرارت را کم می کنیم و ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. در نهایت خوراک را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و فشرده می کنیم، سپس روی بشقاب سرو بر می گردانیم.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.