طرز تهیه خوراک کدو و بادمجان

طرز تهیه خوراک بادمجان و کدو رژیمی طرز تهیه یتیمچه با کدو و بادمجان طرز تهیه بادمجان و کدو سرخ شده طرز تهیه یتیمچه با کدو و بادمجان و سیب زمینی خوراک بادمجان و کدو و سیب زمینی طرز تهیه خوراک کدو بادمجان با مرغ طرز تهیه بادمجان و کدو در فر خوراک کدو بادمجان به سبک ایتالیایی

خوراک کدو و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک کدو و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد
کدو سبز۳ عدد
سیب زمینی۳ عدد
پوره گوجه فرنگی۱ پیمانه
پیاز داغ۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای کوچک
نمک و زردچویهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کدو و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک کدو بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان و کدو را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به صورت ورقه ای برش می زنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا ورقه های بادمجان و کدو را درون تابه می چینیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس کنار هم درون تابه می چینیم.

مرحله سوم

در این مرحله بادمجان و کدو سرخ شده را درون تابه روی ورقه های سیب زمینی قرار داده، سپس مقداری نمک، زردچویه، فلفل سیاه و پودر سیر به پوره گوجه فرنگی می افزاییم و به صورت پخش روی ورقه های بادمجان و کدو می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نواری خرد کرده و روی پوره گوجه فرنگی قرار می دهیم. در ادامه مقداری آب جوش به تابه اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم و پس از گذشت ۱۵ دقیقه پیاز داغ را به صورت پخش روی مواد می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم خوراک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا پخته و جا بیفتد. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت برداشته و خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.