طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

طرز تهیه گوجه بادمجان با سیب زمینی طرز تهیه گوجه بادمجان نی نی سایت طرز تهیه گوجه بادمجان دونفره طرز تهیه خوراک بادمجان طرز تهیه گوجه بادمجان مجلسی طرز تهیه گوجه بادمجان شمالی طرز تهیه گوجه بادمجان بدون گوشت طرز تهیه گوجه بادمجان بدون روغن

خوراک گوجه بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد درشت
غوره½ لیوان
نمک، زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم. در ادامه بادمجان ها را به صورت ورقه ای برش زده و مقداری نمک روی ورقه های بادمجان می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱ ساعت استراحت کنند تا تلخی آنها گرفته شود. پس از گذشت این زمان بادمجان ها را کمی فشار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا سطح بادمجان ها به مقدار کمی ماست آغشته می کنیم تا هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خود جذب کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را درون تابه قرار داده و به خوبی سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی و زردچوبه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا زردچوبه و رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

در این مرحله بادمجان ها را درون قابلمه می چینیم، سپس گوجه فرنگی ها را شسته و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون قابلمه روی بادمجان ها می چینیم و غوره را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ۱ لیوان آب جوش به همراه مقداری نمک و پودر دارچین به قابلمه اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خوراک جا بیفتد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه خوراک را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.