طرز تهیه قلیه مرغ

فیلم طرز تهیه قلیه مرغ سبزی قلیه مرغ چیست انواع خورش قلیه مرغ چلو خورشت قلیه مرغ گیلانی قلیه مرغ نی نی سایت قلیه مرغ بدون تمر هندی

قلیه مرغ از غذاهای سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که به دلیل استفاده از سبزیجات معطر در این غذا عطر و طعم بسیار خوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۱ عدد
تمرهندی۱ بسته
رب انار۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گشنیز۳۰۰ گرم
شنبلیله۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه قلیه مرغ

مرحله اول

برای تهیه قلیه مرغ خوشمزه در ابتدای کار شنبلیله و جعفری را می شوییم و پس از خشک کردن به صورت ساطوری خرد می کنیم و کنار می گذاریم. تمرهندی را داخل یک لیوان آب جوش می ریزیم و کنار می گذاریم تا حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه تمرهندی به طور کامل درون آب حل شد، آنرا از صافی رد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس رب انار را به همراه نصف لیوان آب جوش اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

پیاز را پوست می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کرده و یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در ادامه سیرها را پوست گرفته و رنده می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

نیاز نیست سیر را زیاد تفت دهیم، در حد ۳۰ ثانیه کافی است. در ادامه سبزی خرد شده را به همراه چند قاشق روغن به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی سبزی کشیده شود و کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

نکته ای که در مورد سرخ کردن سبزی باید در نظر داشته باشیم این است که شنبلیله را نباید بیش از حد سرخ کرد، چون ممکن است طعمش تلخ شود. به همین دلیل بهتر است ابتدا گشنیز را سرخ کنیم، سپس شنبلیله را اضافه کرده و مدت کمتری سرخ کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه سبزی ها را سرخ کردیم، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ سرخ شدند، زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا تکه های گوشت مرغ به زعفران آغشته و خوشرنگ شوند.

مرحله نهم

در این مرحله گوشت مرغ سرخ شده را به قابلمه حاوی سبزیجات اضافه می کنیم، سپس ترکیب رب انار و تمرهندی را به قابلمه می افزاییم. در ادامه آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا قلیه مرغ به مدت یک ساعت جا بیفتد، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.