طرز تهیه پیده ارده

طرز تهیه پیده ارده , دستور پخت پیده ارده

پیده ارده یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده ارده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پیده
آرد۳٫۵ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
شیر ولرم۱٫۵ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
خمیرمایه۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم برای سس ارده
ارده۲ لیوان
آب۱ لیوان
شکر۱ لیوان
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجد، فندق و گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه پیده ارده

مرحله اول

برای تهیه پیده ارده خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر، نمک، خمیر مایه و روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه حاصل شود. در ادامه از خمیر ۱۰ گلوله یکسان جدا کرده و روی سطح کار با فاصله از هم می گذاریم، سپس روی آنها را با سلفون چرب شده می پوشانیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۱ تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاغد روغنی را با مقداری روغن چرب می کنیم و گلوله ها را درون آن با فاصله از هم می چینیم، سپس وسط آنها را کمی فشار می دهیم تا کمی گود شوند و به سراغ درست کردن سس ارده می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور آب و شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شوند، سپس ارده را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. حالا درون گودی خمیرها را با سس ارده پر می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه اطراف خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کرده و به دلخواه مقداری کنجد، گردو و فندق خرد شده روی سس ارده می پاشیم. حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته تا پیده ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی پیده ها طلایی و خوشرنگ شوند، سپس سینی را از فر خارج کرده و روی آنها را با یک پارچه نخی می پوشانیم تا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.