طرز تهیه نان سیمیت

طرز تهیه نان سیمیت خانگی طرز تهیه نان سیمیت شکلاتی طرز تهیه نان سیمیت با تصویر طرز تهیه نان سیمیت بدون شیره انگور قیمت نان سیمیت نان سیمیت نان سحر طرز تهیه سیمیت مغزدار نان سیمیت اشپزخانه کوچک من

نان سیمیت یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که برای میان وعده بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیمیت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان سیمیت
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان سرخالی
سفیده تخم مرغ۲ عدد
شکر۴ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
آرد۶ لیوان
کرهبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۲ عدد
ماست۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان سیمیت

مرحله اول

برای تهیه نان سیمیت خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه آب ولرم شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را پوشانده تا خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خمیر مایه فعال شد، روغن مایع را به همراه سفیده های تخم مرغ و نمک به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به خوبی ورز می دهیم تا خمیر نرم و لطیفی که کمی چسبنده است حاصل شود. در ادامه روی کاسه را با پارچه نخی پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر را به ۱۲ تا ۱۶ گلوله تقسیم می کنیم، سپس روی هر کدام یک قاشق چایخوری کره گذاشته و ورز می دهیم تا کره به خورد خمیر برود. حالا خمیرها را روی سطح کار به صورت نازک باز می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه همه را رول کرده و می پیچانیم، سپس ابتدا و انتهای خمیر را به هم می چسبانیم و درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم با فاصله از هم می چینیم. حالا روی خمیرها را با سلفون چرب شده می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۳۰ دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت کنند تا حجم آنها ۲ تا ۳ برابر شود. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر روی آنها را با مخلوط زرده تخم مرغ، ماست و روغن مایع رومال کرده، سپس به دلخواه مقداری کنجد روی آنها می پاشیم. حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت نان ها یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز آنها فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه خمیر به آن نچسبده بود نان ها کاملا پخته است، سپس سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت روی نان ها را با یک پارچه نخی تمیز می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشوند، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شده و سرو می کنیم. نان ها را می توانید درون ظرف درب بسته نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.