طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ و هویج فیلم طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ عکس لوبیا پلو با مرغ طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ ساده طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ برای ۶ نفر

لوبیا پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
سینه مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
لوبیا سبز۳۰۰ گرم
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
روغن مایع، زردچوبه و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با مرغ خوشمزه ابتدای کار پوست یکی از پیازها را جدا می کنیم، سپس به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به همراه سینه مرغ درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک و زردچوبه به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه لوبیا سبز را می شوییم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد آن را از قابلمه خارج می کنیم، سپس ریش ریش می کنیم. در ادامه پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه لوبیا سبز را به همراه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه زعفران به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سینه مرغ سرخ شود. در ادامه تمام مواد را یک طرف تابه هدایت می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ آن باز شد، مواد را با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب جوش به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۱ تا ۲ قاشق چایخوری نمک به آب درون قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد و پس از آن برنج را می شوییم و به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود، زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغزشان کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم. در ادامه یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم و مقداری از مواد و پودر دارچین به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار داده و آنرا روی شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله یازدهم

در نهایت جازه می دهیم لوبیا پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان پلو را درون قابلمه مخلوط می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.