طرز تهیه مرغ لا پلو

طرز تهیه مرغ لا پلو مجلسی طرز تهیه مرغ لا پلو با زرشک کلیپ طرز تهیه مرغ لا پلو مرغ لا پلو ساده مرغ لا پلو دونفره مرغ لا پلو شمالی مرغ لا پلو عربی لای پلو مرغ با کشمش

مرغ لا پلو از غذاهای قدیمی خاورمیانه است که به عنوان یک غذای مجلسی شناخته می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ لا پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه یا ران مرغ۴۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
چوب دارچینبه مقدار کافی
پودر دارچینبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ لا پلو

مرحله اول

برای تهیه مرغ لا پلوی مجلسی در ابتدای کار سینه یا ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه چوب دارچین و زردچوبه به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به اندازه ای که روی تکه های گوشت مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم تکه های گوشت مرغ درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شود. در اواسط پخت مرغ مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب اضافه می کنیم و ۱ قاشق چایخوری نمک به برنج می افزاییم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه مرغ پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آب مرغ را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس برنج را آبکش می کنیم و به همراه آب مرغ درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب اضافی درون قابلمه کشیده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مرکز برنج را گود می کنیم، سپس تکه های گوشت مرغ را وسط برنج قرار می دهیم و روی آن ها را با برنج می پوشانیم. در ادامه مقداری پودر دارچین روی برنج می پاشیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله ششم

در نهایت روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد.حالا پس از گذشت این زمان پلو را سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.