طرز تهیه نان آلبالو

طرز تهیه نان آلبالو , دستور پخت نان آلبالویی

نان آلبالو یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان آلبالو
آرد۲۲۵ گرم
نمک¼ قاشق چایخوری
شکر۳۰ گرم
شیر گرم۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر خمیر مایه¾ قاشق چایخوری
کره۲۵ گرم
مواد لازم میانی
آلبالوبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیلبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
پرک بادامبه مقدار کافی

طرز تهیه نان آلبالو

مرحله اول

برای تهیه نان آلبالو خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با درپوش پوشانده تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل درون یک کاسه جداگانه ریخته و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. حالا مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و نمک را سه مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. حالا روی کاسه را با پارچه نخی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس به ۵ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قسمت های خمیر را چانه گرفته و با کمک وردنه به صورت بیضی روی سطح کار پهن می کنیم، سپس به اندازه ای که ۱ سانتی متر از لبه های خمیر فاصله داشته باشد مقداری شکر یک سمت آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه آلبالوها را روی شکر می چینیم و خمیر را تا می زنیم، سپس با انگشت فشار می دهیم تا خمیر بچسبد. حالا قسمت باقی مانده خمیر را با پیتزا بر برش های افقی ایجاد کرده و خمیر را رول می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه خمیر ها را به صورت گرد درون قالب گرد که با کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت خمیر روی آنرا با ترکیب شیر و زرده تخم مرغ رومال کرده، سپس مقداری پودر نارگیل، شکر و پرک بادام روی آن می پاشیم. حالا قالب را در طبقه میانی فر گذاشته تا نان به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز اجازه می دهیم روی نان به مدت ۲ دقیقه گریل شود تا کاملا طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و نان را از قالب جدا می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.