طرز تهیه نان موز

طرز تهیه نان موز و گردو طرز تهیه نان موزی رژیمی طرز تهیه نان موزی بدون شکر طرز تهیه نان موزی بدون فر

نان موز یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش عطر است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان موز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان موز
موز رسیده۳ عدد
کره⅓ پیمانه
شکر½ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
نمک¼ قاشق مرباخوری
آرد۱٫۵ پیمانه
شکلات چیپسی½ پیمانه

طرز تهیه نان موز

مرحله اول

برای تهیه نان موز خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه موزهای رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی له می کنیم تا پوره شوند.

مرحله دوم

حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم و به همراه شکر به کاسه می افزاییم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود، سپس به کاسه اضافه کرده و با چنگال هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مواد ترکیب و یکدست شدند، نمک را به همراه وانیل و بیکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و با چنگال در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه نان یکدست و یکنواخت شود. در ادامه شکلات چیپسی را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس قالب لوف را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه نان را درون قالب ریخته و آن را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا نان به مدت ۵۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان موز کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.