طرز تهیه کتلت سویا

طرز تهیه کتلت سویا

کتلت سویا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سویا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سویا۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد متوسط
جعفری تازه۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
 پودر سیر و زیره سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت سویا

مرحله اول

برای تهیه کتلت سویا خوشمزه در ابتدای کار سویا را به همراه مقداری نمک و زردچوبه درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می‌ دهیم تا سویا به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی پخته و نرم شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان سویا را درون آبکش می ریزیم و با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا سیب زمینی ها را به همراه پیاز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و صافی رد می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید در صورت آبدار بودن پیاز و سیب زمینی باعث می شود بافت کتلت شل شود. حالا سویا را به همراه پیاز، سیب زمینی، تخم مرغ و مقداری نمک، زردچوبه و پودر سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه آرد سوخاری و مقداری فلفل سیاه و زیره به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و منسجم شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. حالا به اندازه یک نارنگی از مواد کتلت جدا کرده و در دست به صورت دلخواه فرم می دهیم و درون تابه می گذاریم، سپس دو طرف شان را سرخ می کنیم.

مرحله ششم

زمانی که دو طرف کتلت کاملا سرخ شد، آنرا از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کتلت ها را به همراه گوجه فرنگی و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.