طرز تهیه کتلت ماهی

طرز تهیه کتلت ماهی چرخ کرده طرز تهیه کتلت ماهی جنوبی طرز تهیه کتلت ماهی خام کتلت ماهی با سیب زمینی طرز تهیه کتلت ماهی قزل آلا طرز تهیه کتلت ماهی کیلکا

کتلت ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت ماهی تن۳۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
سیر۲ حبه
پوره زنجبیل½ قاشق چایخوری
فلفل تازه سبز و قرمز۲ عدد
گشنیز تازه۳۰۰ گرم
سیر سبز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری۱ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک۱ قاشق غذاخوری
ادویه ماهی، نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت ماهی

مرحله اول

برای تهیه کتلت ماهی خوشمزه در ابتدای کار گوشت ماهی را از پوست و استخوان ها جدا کرده و به همراه سیر، زنجبیل تازه، فلفل سبز و قرمز درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا گشنیز را به صورت ریز خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس سیب زمینی ها را به همراه پیاز با دندانه‌ های ریزه رنده، رنده کرده و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود و درون یک ظرف می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت ماهی را به همراه گشنیز به کاسه اضافه کرده، سپس شنبلیله خشک، ادویه ماهی، آرد سوخاری و تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مایه کتلت حالت چسبندگی پیدا کند.

مرحله چهارم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و فرم می دهیم. در ادامه به دلخواه برای برشته تر شدن کتلت ها آنرا درون آرد سوخاری می غلطانیم تا سطح آن کاور شود.

مرحله ششم

در ادامه کتلت ها را به همین صورت درست کرده و درون روغن می اندازیم، سپس دو طرف شان را کاملا سرخ کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کتلت ماهی را به همراه خیارشور و گوجه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.