طرز تهیه بورک مرغ و سبزیجات

طرز تهیه بورک مرغ و سبزیجات , دستور پخت بورک مرغ و سبزیجات سوخاری

بورک مرغ و سبزیجات یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک مرغ و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بورک مرغ و سبزیجات
خمیر یوفکا۴ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
هویج۲ عدد کوچک
قارچ۳۰۰ گرم
نخود سبز۱ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
چاشنی سبزیجات۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم رومال روی خمیر
آب۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم سوخاری کردن
تخم مرغ۵ عدد
آرد سوخاری۳ لیوان
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک مرغ و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه بورک مرغ و سبزیجات خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و روی حرارت قرار می دهیم تا سینه مرغ آب پز شود. حالا هویج را به همراه نخود فرنگی درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری به قابلمه آب اضافه کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا هویج و نخود فرنگی کاملاً پخته و نرم شوند. پس از پخته شدن سینه مرغ آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه حاوی روغن می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود. حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز و قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه هویج، قارچ و نخود فرنگی به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم. پس از گذشت این زمان سینه های مرغ خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری نمک و چاشنی سبزیجات به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت کنار گذاشته تا مواد میانی خنک شوند. در ادامه ۱ ورق خمیر یوفکا روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا روی خمیر را با مخلوط آب و روغن مایع رومال کرده، سپس یک خمیر دیگر روی آن فیکس می کنیم و مجددا با مخلوط آب و روغن رومال می کنیم. در ادامه مقداری از مواد میانی ابتدای خمیر یوفکا می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا لبه‌ های خمیر را به سمت داخل جمع کرده و رول می کنیم. در ادامه رول های بورک را درون تخم مرغ گذاشته تا سطح آنها کاملا آغشته شود، سپس درون آرد سوخاری می غلطانیم و درون روغن داغ سرخ می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.