طرز تهیه بورک مرغ

طرز تهیه بورک مرغ در فر طرز تهیه بورک مرغ بدون فر طرز تهیه بورک مرغ و سیب زمینی طرز تهیه بورک مرغ و قارچ در فر طرز تهیه بورک مرغ با خمیر یوفکا طرز تهیه بورک مرغ بدون یوفکا طرز تهیه بورک مرغ با نان لواش

بورک مرغ یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۴۰۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
زرشک۲ قاشق غذاخوری
جعفری۳ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا۱ بسته
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای مرطوب کردن خمیر
شیر½ استکان
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع½ استکان

طرز تهیه بورک مرغ

مرحله اول

برای طرز تهیه بورک مرغ خوشمزه در ابتدای کار ران و سینه مرغ را به همراه پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته، سپس روی حرارت متوسط قرار می‌ دهیم تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

مرحله دوم

زمانی که سینه و ران مرغ کاملا پخته شدند، آنها را از استخوان جدا کرده و درون غذاساز می ریزیم. حالا سینه و ران مرغ را کاملا میکس کرده تا خرد شوند، سپس پنیر خامه ای را به همراه جعفری و زرشک به غذاساز می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا میکس می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده، سپس حالت خمیری پیدا کند. حالا شیر را به همراه تخم مرغ و روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک خمیر یوفکا روی سطح کار گذاشته و روی آنرا با مخلوط شیر رومال می کنیم، سپس یک قاشق از مواد میانی روی خمیر گذاشته و خمیر را جمع می کنیم. حالا انتهای خمیر را با مایه مرطوب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به هم می چسبانیم تا مواد میانی از آن خارج نشود. در ادامه یک قابلمه کوچک روی حرارت گذاشته و به اندازه‌ ای که بورک ها درون آن شناور بمانند به قابلمه روغن مایع اضافه می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله ششم

در ادامه بورک های مرغ را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم کاملا سرخ و طلایی شوند. در نهایت بورک ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.