طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

طرز تهیه بورک گوشت با خمیر خانگی طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا طرز تهیه بورک گوشت ترکی طرز تهیه بورک گوشت در ماهیتابه طرز تهیه بورک گوشت و قارچ طرز تهیه بورک گوشت حلزونی طرز تهیه بورک مرغ طرز تهیه بورک گوشت با نان لواش

بورک گوشت یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که اصالتا متعلق به کشور ترکیه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گوشت و قارچ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۱ پیمانه
کنسرو ذرت۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
شیر۴ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکابه تعداد کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن، زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

مرحله اول

برای تهیه بورک گوشت خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و در حد یک تا دو دقیقه تفت می دهیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

قارچ و فلفل دلمه ای هم کمی تفت می دهیم، سپس کنسرو ذرت را به همراه مقداری آویشن اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم تا مواد به مدت حدودا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب خودشان بپزند و روغن بیندازند.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب درون تابه به طور کامل کشیده شد و مواد به روغن افتادند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در ادامه پس از اینکه مخلوط گوشت خنک شد، یک یا دو لایه خمیر یوفکا را روی سطح کار باز می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که خمیرهای یوفکا خشک و شکننده بودند، با برس کمی شیر روی آنها می مالیم تا نرم شوند. در ادامه مقداری از مخلوط گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا را در وسط خمیر ها قرار می دهیم و آنها را به صورت رولت جمع می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه تمام بورک ها را آماده کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، بورک ها را به ترتیب درون تابه می چینیم تا به خوبی سرخ شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه یک سمت بورک ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. پس از اینکه بورک ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله نهم

اگر می خواهید بورک های شما حالت ترد و شکننده ای داشته باشند، حتما روغن اضافی شان را بگیرید. در پایان بورک های گوشت و قارچ را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.